Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce experimentální stanice pro měření valivého odporu cyklistických pneumatik
Matela, Milan ; Medlík, Jan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá konstrukním ešením mící stanice valivého odporu cyklistických pneumatik. V této práci je vysvtlen pojem valivý odpor a popisuje jeho definici. Práce analyzuje existující zpsoby mení valivého odporu, vybírá nejlepší z nich a na jeho základ popisuje návrh konstrukního ešení mící stanice.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.
Motorová jednotka stavebního nakládacího stroje
Koksa, David ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stavebními nakládacími stroji a jejich motorovou jednotkou. Pro uvedení do problematiky kolových nakladačů je provedena teoretická rešerše těchto strojů. Následně jsou vybrány tři konkrétní stroje podobné typové řady, které jsou dostupné na trhu. Vybrány jsou dle zadaných technických parametrů. Výpočtovou metodikou jsou spočítány jednotlivé výkonové požadavky stroje v různých režimech. Tyto výkonové požadavky jsou sečteny a výsledkem je celkový potřebný výkon. Dle vypočítané hodnoty celkového výkonu jsou v závěru práce navrženy konkrétní motory od různých výrobců, což bylo cílem práce.
Konstrukce zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky
Piskoř, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukčního návrhu měřicího zařízení pro experimentální identifikaci valivého odporu pneumatik. První část je věnována popisu valivého odporu. Popisuje jeho vznik, faktory, které ho ovlivňují, a také metody identifikace valivého odporu. Druhá část této diplomové práce se zabývá samotným konstrukčním řešením zařízení pro identifikaci valivého odporu. Tato část obsahuje také analýzu napjatosti a posouzení bezpečnosti vůči meznímu stavu únavy. Dále se tato práce věnuje výběru vhodné měřící techniky včetně analýzy nejvýznamnějších chyb měření. Poslední kapitola se věnuje finančnímu odhadu nákladů spojených s výrobou a sestavením navrženého měřicího zařízení.
Motorová jednotka lesního těžebního stroje
Petr, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku bakalářské práce je popis harvestoru a jeho základních částí. Poté je vypracována rešerše čtyř šestikolových lesních těžebních strojů, které mají podobné parametry jako zadání bakalářské práce. Dále je popsána teorie s rovnicemi potřebnými k výpočtu valivých a setrvačných odporů. Na základě této teorie byl proveden výpočet výkonů pro jednotlivé jízdní režimy stroje. Poté byly vypočítány výkony pro pracovní zařízení harvestoru. Z jednotlivých hodnot byly určeny celkové výkony stroje, které byly přehledně uspořádány do tabulky a grafu. Na základě maximálního vypočítaného výkonu byly vybrány tři vhodné motory a z nich jeden nejlepší.
Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola
Bížová, Michaela ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola. Cíle: Cílem této závěrečné práce bylo pomocí systematické rešerše posoudit rozdílný vliv komponentů kola na fyziologické odezvě organismu cyklistů. Metody: Hlavní zdroje byly vyhledány ve vědeckých databázích Taylor and Francis, Researchgate, ScienceDirect. V zařazených studiích byly vyhledány jednotlivé výzkumy, které byly zaměřené na fyziologii organismu testovaných cyklistů. Jednalo se o experimenty. Tyto výzkumy zkoumaly celkový výkon při použití různých cyklistických komponentů. Z porovnaných výsledků všech výzkumů byly vymezeny možné moderující faktory vlivu těchto komponentů na energetickou náročnost při jízdě. Výsledky: V této práci bylo použito celkem 18 studií, které se zaměřují na fyziologickou odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola a také porovnání somatického charakteru mimo jiné i u silničního kola. Odpružená horská kola poskytují větší pohodlí a tlumení nárazů v terénu, což přispívá ke snížení fyzické námahy jezdce a energetické náročnosti při jízdě. Jízda na kole s pouze předním odpružením je efektivnější a rychlejší než na kole s předním a zadním odpružením. Větší kola o velikosti 29" se ukázala jako výhodná, přinášející zlepšení výkonu, nižší tepová...
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....
Vliv vztahu délky dolní končetiny a velikosti ráfku na psychofiziologickou odezvu organismu
Sukovič, Richard ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
VLIV VZTAHU DÉLKY DOLNÍ KONČETINY A VELIKOSTI RÁFKU NA PSYCHOFZIOLOGICKOU ODEZVU ORGANISMU Cíle: Cílem této práce je posoudit vliv délky dolní končetiny (DK) na psychofyziologickou odezvu organismu při jízdě na horském kole s odlišnými velikostmi ráfků. Metody: Soubor probandů tvořilo 20 mužů ve věku 26,4 ± 4,2 let. Jednalo se o experiment. Psychofyziologická odezva byla stanovena na základě výkonu (zajetého času), tepové frekvence a subjektivním hodnocení jízdních vlastností horského kola a vlastního vynaloženého úsilí hodnoceného na Borgově škále. Ke kontrolní analýze při testování byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly tři velikosti ráfků o stejné šíři plášťů. Jízdy byly realizovány na 800 m dlouhém okruhu. Testované osoby absolvovali každou jízdu s individuálně zvoleným fixním převodem v poloze v sedle s maximálním možným úsilím. Výsledky: Při jízdě na různě velkých ráfcích jsme u skupiny č. 2 (85 -90 cm DK) shledali velký rozdíl (P = 0,016) v dosažených časech při jízdě na různě velkých ráfcích. U skupiny č. 1 jsme shledali významné rozdíly v průměrné tepové frekvenci (P = 0,010), který činil 3 tepy a u subjektivního hodnocení vlastního vynaloženého úsilí pomocí Borgovy škály jsme se pohybovali na hranici významnosti (P = 0,060). Skupina č. 3 (97 - 101 cm DK) se pohybovala na hranici...
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.